Doprava ZADARMO nad 35€

Ako začať s predsavzatiami?

Schudnúť 20 kíl, prestať fajčiť, naučiť sa anglicky, chodiť cvičiť, obmedziť alkohol. Poznávate v tom svoj zoznam, ktorý si vždy starostlivo spíšete a už na konci januára porušíte? Možno by bolo fajn sa zamyslieť nad tým, čo všetko po sebe chcete. Pokiaľ sa nestravujete správne, jete veľa sladkých a spracovaných jedál, fajčíte denne jednu krabičku, anglicky viete len pozdraviť a zadýchate sa aj pri obyčajnej prechádzke, potom vám radikálne predsavzatie logicky dlho nevydrží. Telo nie je na také zaobchádzanie zvyknuté, búria sa formou mnohých vecí – bolí vás nohy, hlava, celé telo, ste unavení, malátni a potrebujete posilniť imunitu. Premýšľajte radšej realisticky a dajte si malé predsavzatia alebo pekne jedno po druhom.

Malé ciele

Základom úspechu je vytvárať si malé ciele. Chcete schudnúť? Potom sa zamerajte na to, aká je vaša životospráva. Vynechávate raňajky? Skúste na tom zapracovať. Jete samé vyprážané jedlá? Potom zakomponujte do jedálnička jedno jedlo, ktoré bude vyvážené, pridávajte ku každému jedlu po menších porciách zeleninu. Hodiť sa budú aj vitamíny, napríklad probiotiká. Pokiaľ fajčíte krabičku denne, potom pomaly znižujte počet cigariet. Vy aj vaše telo si na drobné zmeny zvyknete ľahšie ako na veľké skoky a tým pádom máte väčšiu šancu, že predsavzatie dodržíte.

Reálne ciele

Píšete si na zoznam schudnúť dvadsať kíl? To však bude trvať dlhú dobu, pokiaľ chcete schudnúť zdravo a udržateľne. Dajte si napríklad cieľ schudnúť do marca 4 kilogramy. Je to jasný a zrozumiteľný cieľ, nie je nijako neprekonateľný. A na konci marca môžete opäť stanoviť cieľ nový. Podobne to je s angličtinou. Do konca marca sa naučíte prvé tri lekcie. Cieľ jednoduchý a reálny, pokiaľ chodíte do práce a staráte sa o rodinu. Stanovením reálnych cieľov podporujete nielen seba, ale taktiež si dodávate motiváciu.

Buďte k sebe mierni

Neznamená to, že zoznam predsavzatí musí byť dlhý. Za pár týždňov sa rovnako väčšiny z nich vzdáte a budete na seba o to viac naštvaní – zase ste to nedodržali. Pokojne si dajte len jeden cieľ, jedno predsavzatie, ktoré budete mať možnosť splniť. Bude to mať povzbudzujúce účinky na vašu sebadôveru as väčšou vervou sa pustíte do ďalších plánov a predsavzatí. Starajte sa aj o svoje telo. Doprajte si masáž, peeling alebo si doma telo natrite voňavým mangovým maslom.

Všetko si vystavte

Svoje predsavzatie máte v hlave? dajte ich na papier! Pomôže vám to lepšie sa vo všetkom orientovať. Chudnutie môžete zaznamenávať do kalendára alebo jedálnička, diár zase odhalí, kedy ste boli cvičiť, kedy idete do sauny alebo na dlhú prechádzku s priateľmi. Nákupné zoznamy zase odhalia, čo všetko jete. Na učenie cudzích jazykov si vytvorte kartičky, ktoré budete mať vždy po ruke a vo chvíľach voľna si slovíčka precvičujte. Všetko budete mať na očiach a navyše uvidíte reálne posuny a výsledky.